Brukervilkår
Vilkår for bruk av TV 2s tjenester
https://play.tv2.no/tac
Sist oppdatert 06.05.2025
1. HVA VILKÅRENE GJELDER
Tjenestene tilbys av TV 2 AS, organisasjonsnummer 979 484 534, med postadresse Lars Hilles gate 30, 5008 Bergen.
Disse vilkårene gjelder for ditt kundeforhold til TV 2 og din bruk av TV 2s digitale tjenester, herunder alt vårt innhold på TV 2 Play og samtlige digitale tjenester.
TV 2s Tjenester skal utelukkende brukes til privat bruk. Det er ikke tillatt med bruk i annen kommersiell sammenheng, og all slik bruk kreves særskilt avtale.
Vilkårene gjelder også der du har fått tilgang til TV 2 Play gjennom en av våre distribusjonspartnere.
Ved å ta i bruk våre Tjenester, legger vi til grunn at du (i) har lest, forstått og godtatt brukervilkårene og personvernerklæringen vår, (ii) er over 13 år, og (iii) er bosatt i Norge. For å kjøpe abonnement til våre tjenester må du være over 18 år.
2. OM TJENESTENE
2.1 Tjenestenes innhold
TV 2 leverer nyheter, aktualiteter, sport og underholdning gjennom strømmetjenesten TV 2 Play samt en rekke andre nettsider og apper («Tjenestene»). Noen av Tjenestene krever at du oppretter en brukerkonto, noen Tjenester forutsetter at du tegner et abonnement, som f.eks. bruk av TV 2 Play. Det kan også være tilleggsvilkår for noen deler av Tjenestene.
Hvilket innhold som er tilgjengelig, hvor lenge og på hvilken måte vil variere mellom Tjenestene. Noen typer innhold vil også kunne lastes ned midlertidig og nås uten internettilkobling. Det er også adgang til å kjøpe og leie utvalgte enkeltfilmer. Ved bruk av TV 2 Play vil det være et begrenset antall enheter som kan registreres og benyttes samtidig.
2.2. Særlig om Disney+
Disney+ er en egen strømmetjeneste som leveres av The Walt Disney Company (Benelux) BV («Disney»). For å ta i bruk Disney+ må du, i tillegg til å kjøpe et abonnement som inneholder tjenesten, registrere deg hos Disney og akseptere Disneys brukervilkår. Disney er ansvarlig for innholdet og funksjonaliteten i Disney+, og for behandling av de personopplysninger som finner sted. For mer informasjon om Disney og deres behandling av personopplysninger, se Disneys personvernerklæring.
2.3 Særlig om MyGame
MyGame er en egen strømmetjeneste som leveres av My Game Norge AS («MyGame») på TV 2 Play. For å ta i bruk MyGame må du registrere deg, og akseptere både TV 2s brukervilkår samt MyGames egne vilkår. For mer informasjon om MyGame og særlig om deres behandling av personopplysninger, se MyGames personvernerklæring her.
3. BRUK AV TJENESTENE
3.1 Tillatt bruk
Tjenestene skal nyttes utelukkende til privat bruk og kan kun deles med personer i samme husstand som deg. Med «husstand» menes alle personer som bor fast på samme adresse og deler bolig. Dette inkluderer familiemedlemmer, samboere eller andre personer som har felles bopel og husholdning. Medlemmer av husstanden må ha samme folkeregistrert adresse og Tjenesten må hovedsakelig brukes fra denne adressen, eller fra fritidsbolig som benyttes av husstanden. Deling av tilgang med personer er ikke tillatt.
Vi anbefaler at husstandsmedlemmene oppretter egne brukerkontoer, som gir tilgang til abonnementet ved individuell innlogging.
Du må ikke dele passord til din brukerkonto med andre, eller videreselge eller bruke Tjenestene kommersielt. Du har ansvaret for å holde brukernavn og passord til din brukerkonto konfidensielt, og er ansvarlig for den bruk som finner sted på din brukerkonto, dette gjelder også for husstandsmedlemmer. Ved mistanke om misbruk eller brudd på disse vilkårene, kan TV 2 midlertidig sperre brukerkontoen din.
Det er ulovlig og straffbart å skaffe seg uautorisert tilgang til Tjenestene (hacking), å kopiere innhold for annet enn privat bruk, samt å legge ut innhold fra Tjenestene på Internett og i sosiale medier uten tillatelse.
3.2 Forutsetninger for bruk
TV 2 er ansvarlig for innholdet i Tjenestene og for at de fungerer. Vi oppdaterer og utvikler våre Tjenester kontinuerlig, og det er en forutsetning for levering av Tjenestene til deg som bruker at du oppfyller våre systemkrav til internettforbindelse, kompatibelt brukerutstyr og programvare.
3.3 Mindreåriges bruk av TV 2 Play
Noe av innholdet i våre Tjenester på TV 2 Play er uegnet for mindreårige. Der Tjenesten skal brukes av mindreårige, skal det skje under foresattes tilsyn samt opprettes egne profiler tilpasset denne bruken, se kontosiden for mer informasjon. For å begrense kjøp og/eller seing anbefaler vi at du benytter funksjonaliteten Foreldrekontroll.
3.4 Geografisk begrensning
For å registrere en brukerkonto på TV 2 og benytte deg av Tjenestene våre, må du være bosatt i Norge. Du kan fritt bruke TV 2 Play hvis du midlertidig oppholder deg innenfor i EU/EØS-området. For mer informasjon om bruk av TV 2 Play i utlandet, se her.
3.5 Forbud mot automatisert bruk
Det er ikke tillatt å bruke automatiserte systemer, programvare eller annen metode som utvinner data fra TV 2s Tjenester for egne kommersielle formål eller annen interaksjon med TV 2 og våre Tjenester, herunder teknologier som «spiders», «robots», «crawlers» og tilsvarende for trening, utvikling eller indeksering av kunstig intelligens (KI) og maskinlæring, eller annen automatisk innsamling, utvinning eller annen bruk av våre data for å utvikle KI-modeller.
4. TV 2S ANSVAR FOR TJENESTENE
4.1 Feil på Tjenestene
Oppdager du feil på Tjenestene eller mistenker at noen misbruker brukerkontoen din, plikter du umiddelbart å informere oss om dette via vår Kundeservice. Se våre hjelpesider for mer informasjon om tekniske krav og feilretting. TV 2 er ikke ansvarlig for dine eventuelle tap du vil lide som følge av misbruk av din brukerkonto.
Er det langvarige feil ved en betalt Tjeneste som gjør at du ikke kan bruke den og som ikke skyldes forhold på din side, kan du ha krav på refusjon eller gratis tilgang til Tjenesten med varighet som samsvarer med tiden Tjenesten ikke har vært tilgjengelig.
For øvrig informasjon om dine lovbestemte rettigheter ved forsinkelse og mangler, viser vi til digitalytelsesloven.
4.2 Ansvarsbegrensning
TV 2 sitt erstatningsansvar er begrenset i den utstrekning som er tillatt etter digitalytelsesloven og omfatter ikke erstatning for tap som følge av personskade eller tap i næringsvirksomhet.
5. REGISTRERING AV BRUKERKONTO
For å bruke TV 2 Play og enkelte andre Tjenester, må du registrere en brukerkonto og oppgi de opplysninger som kreves for registrering. Dette gjelder også dersom du har tilgang til TV 2s tjenester som del av tilbudet fra en TV-distributør. Vi vil også spørre deg om dine preferanser, for å kunne gi deg en best mulig tjeneste. For å gi deg en sømløs opplevelse, kan din seerhistorikk fra distributørens ukesarkiv bli en del av din brukerkonto hos TV 2.
Ved registrering av brukerkonto på TV 2s tjenester, vil du kunne være innlogget på flere av TV 2s tjenester samtidig. Brukerkontoen er felles for alle Tjenestene.
Hvor flere husstandsmedlemmer deler abonnement, vil disse brukerkontoene være synlig for hverandre og ha delt tilgang til abonnement så lenge en slik tilknytning finner sted. For mer informasjon om administrering av abonnement, herunder om husstandsmedlemmers tilgang, samt muligheter og begrensninger for kjøp og innhold, se kontosiden.
Brukerkontoen vil bli slettet dersom du ikke har vært logget inn de siste 12 månedene. Du vil motta varsel i rimelig tid før sletting. Du kan også be om at brukerkontoen slettes før det er gått 12 måneder.
6. BETALTE TJENESTER
6.1 Abonnement
TV 2 Play tilbyr forskjellige typer abonnement og betalingsmåter. For å hindre at andre husstandsmedlemmer med tilgang via egne brukerkontoer gjør endringer i abonnementet, må du som abonnentseier aktivt angi begrensninger for dette i innstillingene på kontosiden. For mer informasjon, se kontosiden for opplysninger om ditt abonnement, priser, forfallsdato og alternative betalingsmåter. Dersom du har fått tilgang til TV 2 Play via ditt TV-abonnement, ta kontakt med distributøren for opplysninger om dette abonnementet.
Tilgang til betalte tjenester forutsetter at du registrerer gyldig betalingsinformasjon.
Abonnementet løper fra det tidspunkt du registrerer deg første gang og fornyes løpende frem til du sier opp. Det samme gjelder ved oppgradering og nedgradering av abonnementspakke. Oppgraderer du midt mellom to betalinger, vil vi belaste kortet ditt for denne perioden forholdsmessig.
6.2 Særlig om kjøp og leie av film
Med ditt TV 2 Play-abonnement kan du og husstandsmedlemmer med tilgang via egen brukerkonto kjøpe og leie filmer. Begrensninger for slik kjøp- og filmleie kan aktiveres på kontosiden. Kjøp- og leiesum vil umiddelbart belastes oppgitt betalingskort ved bestilling. Leiefilm er tilgjengelig i den angitte leieperioden for alle husstandsmedlemmer med tilgang til abonnementet. Ved kjøp av film (Electronic Sell Trough), vil den aktuelle filmen være tilgjengelig på din brukerkonto og for husstandsmedlemmer med tilgang så lenge brukerkontoen er aktiv og ikke er slettet, se punkt 5. Tilgangen kan også påvirkes av TV 2s rettigheter eller pålegg fra leverandør.
6.3 Betaling
Betalingen trekkes forskuddsvis hver måned. Det er ditt ansvar å sørge for at du kan betale abonnementet ved dato for fornyelse, og at betalingskortet er gyldig og har dekning. Dersom betaling ikke skjer i løpet av 30 dager etter fornyelsesdato, vil abonnementet avsluttes og vi vil kreve betalt for de dagene du har hatt tilgang til tjenesten. Det vil gjøres nye forsøk på å gjennomføre betaling til betaling skjer. Vi vil også kunne kreve forsinkelsesrente og -gebyrer.
Har du et løpende avtaleforhold, vil du motta varsel fra oss om dette minimum hver sjette måned.
7. BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER
TV 2 er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger i Tjenestene. For å kunne levere og utvikle Tjenestene, samt gi deg mest mulig relevant innhold, anbefalinger og tips, vil vi bruke opplysninger du har oppgitt samt samle inn informasjon om hvordan du bruker Tjenestene.
Du kan lese mer om hvilke opplysninger vi samler inn og hvordan vi behandler disse i vår personvernerklæring. Du kan enkelt endre innstillingene for personvern på kontosiden.
8. UTØVELSE AV ANGRERETT
Du har angrerett ved kjøp av Tjenester fra TV 2.
Angreretten utøves ved å sende melding til TV 2 innen 14 dager etter avtaleinngåelsen. Ved å inngå denne Avtalen, samtykker du til at oppstart av Tjenesten begynner før angrefristen utløper, og at du må betale for den bruk du har hatt frem til vi får skriftlig melding om din bruk av angrerett.
Når du kjøper eller leier digitalt innhold fra oss i Tjenesten, samtykker du til at du får tilgang til dette innholdet umiddelbart og at din angrerett bortfaller så snart nedlastning eller strømming av innhold starter jf. angrerettloven § 22 bokstav n. Angreretten gjelder ikke ved endring av eksisterende abonnement eller fornyelse.
Dersom du ønsker å benytte deg av din angrerett, vennligst benytt deg av angrerettsskjemaet som ble sendt med ordren din, eller ta kontakt med vårt Kundesenter.
9. ENDRINGER OG OPPDATERINGER
9.1 Endringer av innhold og vilkår
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre Tjenestene, og vi kan gjøre endringer og forbedringer i Tjenestene uten varsel. Hvis vi gjør endringer i Tjenesten som påvirker deg negativt på en ikke uvesentlig måte, vil du få varsel i rimelig tid før endringen. Hvis du ikke aksepterer endringen, får du mulighet til å si opp avtalen fra det tidspunktet endringen blir foretatt. Du må gi oss beskjed om dette senest 30 dager etter at du ble varslet.
Hvis du ikke varsler oss, og fortsetter å bruke Tjenesten etter at endringen er gjort, har du akseptert endringen.
9.2 Endringer i pris
Ved prisøkning, utover vanlig prisstigning siden sist prisregulering, eller ved nye avgifter, gir vi deg varsel minst en måned i forveien. Ved slik prisendring kan du si opp avtalen, som beskrevet ovenfor. Du har ikke slik oppsigelsesrett ved overgang fra introduksjonspris/kampanjepris til vanlig abonnement.
10. OPPSIGELSE
10.1 Oppsigelsesrett for deg
Du kan si opp ditt abonnement når du vil på kontosiden eller ved å kontakte Kundesenteret. Oppsigelsen vil gjelde fra utløpet av perioden du har forhåndsbetalt.
Hvis du har fått tilgang eller kjøpt abonnement fra en tredjepart, f. eks. gjennom iTunes eller hos din TV- eller mobilleverandør, må du sende oppsigelsen til tredjepart for at den skal bli registrert.
Dersom du har kjøpt abonnement med fast avtaletid (bindingstid) og sier opp et abonnement før bindingstiden er utløpt, eller vi sier opp avtalen på grunn av manglende betaling, kan vi kreve et forholdsmessig oppsigelsesgebyr, avhengig av fordelen du fikk ved kjøpet og hvor mye av avtaletiden som gjenstår.
Hvis du har forhåndsbetalt for mer enn en måned, og du sier opp avtalen før den forhåndsbetalte perioden er løpt ut, kan du kreve tilbakebetaling, mot å betale et forholdsmessig avbestillingsgebyr, avhengig av fordelen du fikk ved kjøpet og hvor mye av den forhåndsbetalte perioden som gjenstår.
Dersom du ikke betaler i en periode på seks måneder etter at vi har varslet deg, og avtalen ikke er sagt opp av oss allerede, anses avtalen uansett som oppsagt ved utløpet av denne perioden eller, hvis det er avtalt bindingstid, ved utløpet av bindingstiden.
10.2 Oppsigelsesrett for TV 2
TV 2 kan stenge eller si opp ditt abonnement dersom du ikke overholder vilkårene som fremkommer her.
11. KONTAKT
11.1 Kommunikasjon
TV 2 vil kunne sende deg informasjon om Tjenestene via e-post, SMS og i digitale kanaler. For endring av samtykke og personverninnstillinger, gå inn på kontosiden.
11.2 Kundesenter
Dersom du har spørsmål om Tjenestene, kan du benytte kontaktskjema på våre hjelpesider eller ringe vårt kundesenter på +47 987 022 32.